torstai 11. elokuuta 2016

Tallinnan matka

Lähdin perheeni kanssa maanantai aamulla Tallinnaan. Heräsimme klo 05.00 ja lähdimme n. 05.30 linja-autoasemalle. Kun saavuimme satamaan odotiime n. 15min ja pääsimme laivaan. Laivamme lähti 8.30 ja olimme perillä 11.00 paikkeilla. Laivamatka sujui hyvin.
Näytetään IMG_20160808_100951.jpg
Tälläine näkymä oli kun olimme melkein Tallinnassa.

Näytetään IMG_20160808_140309.jpg
Tälläisiä katuja vanhassa kaupungissa oli paljon.
Kun saavuimme Tallinnaan lähdimme kävelemään kohti hotelliamme. Matkan varrella kävimme syömässä. Kävelimme matkalla myös vanhan kaupungin läpi. Vanha kaupunki oli hieno                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Kun vihdoin saavuimme hotelliimme menimme huoneeseemme. Olimme hetken huoneessamme ja sitten lähdimme Solaris nimiseen kauppakeskukseen. Solariksessa kävimme syömässä ja sitten kauppakeskus menikin jo kiinni, koska kello oli yhdeksän illalla. Kun kauppakeskus meni kiinni lähdimme etsimään ruokakauppaa. Menimme kauppakeskus Viruun ja sieltä löytyi ruokakauppa. Ostimme tarvittavat ja tilasimme taksin hotellilemme. Kun saavuimme hotelliin katsoimme olympialaisia. Pelasimme myös vielä perheeni kanssa risti seiskaa ja sitten menimme nukkumaan.

Seuraavana päivänä heräsimme klo 8.00 paikkeilla ja lähdimme aamupalalle. Aamupala tarjoilussa oli mm. sämpylää, pekonia, muroja ja puuroa. Kun olimme syöneet lähdimme Viru keskukseen. Siellä kävimme kaupoissa ja ostin kengät ja vaatteita. Kello oli noin neljä kun kävimme syömässä ja sen jälkeen lähdimme hotellille. Hotellilla menimme kylpylään ja sitten nukkumaan.

Viimeisenä päivänä heräsimme taas kahdeksan aikoihin ja lähdimme syömään aamupalaa. Aamupalan jälkeen menimme taas kylpylään. Kun olimme tulleet kylpylästä pakkasimme tavaramme ja lähdimme taksilla satamaan. Satamassa jätimme tavaramme säilytykseen ja menimme maisema bussiin. Maisema bussi kiersi Tallinnan keskustaa. Kierros kesti 50min, mutta lähdimme aikaisemmin pois bussista. Kävelimme Merekeskus nimiseen myymälään ja siellä katselimme vaatteita. Merekeskuksessa tarjottiin todella paljon tavaraa esim. jos katsoit jotain paitaa niin myyjä tuli heti tarjoamaan sitä sinulle. MInä en ostanut mitään. Merekeskuksen jälkeen menimme Sadamarkettiin. Sadamarket oli samanlainen kuin Merekeskus, eli kaikkea tarjottiin. En ostanut sieltäkään mitään. Lähdimme Sadamarketista satamaan ja laivamme lähti 18.45. Odotimme noin 30min ja laivamme lähti kohti Suomea. Olimme Suomessa kello 21.15 paikkeilla ja sitten odotimme hetken bussiamme. Bussimme lähti satamasta noin 21.45 ja olimme Salossa klo 23.30 aikoihin.